Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen oh MY dog, hierna te noemen ‘de ondernemer,’ en de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, hierna te noemen ‘de consument,’ met betrekking tot de huisvesting van een gasthond in de dagopvang. Het accepteren van deze voorwaarden op de website impliceert akkoord met de hieronder vermelde voorwaarden.

Artikel 1 – Definities

1.1 Dagopvang/de ondernemer: De ondernemer is een natuurlijke of rechtspersoon en zijn werknemers die hun bedrijf maken van het tijdelijk huisvesten en verzorgen van gasthonden.

1.2 Consument: De consument is een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die met de ondernemer een pensionovereenkomst aangaat of wil aangaan.

1.3 Overeenkomst: De overeenkomst is de overeenkomst tussen de ondernemer en de consument waarbij de ondernemer zich verplicht de gasthond gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de consument te betalen prijs.

1.4 Gasthond: De gasthond is het huisdier van de consument, waarvoor een pensionovereenkomst wordt of is gesloten.

1.5 Reservering: De reservering is de afspraak tussen de ondernemer en de consument om de gasthond gedurende een overeengekomen periode huisvesting te verlenen in de dagopvang tegen het op het moment van in ontvangst nemen van de hond geldende tarief.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument met betrekking tot de huisvesting van een gasthond in de dagopvang.

Artikel 3- Algemeen

3.1 De ondernemer wordt niet beschouwd als bezitter van de hond(en).

3.2 De hond(en) die verblijven in de dagopvang, algemene ruimtes, en bij de oppassers, dienen sociaal te zijn in de omgang met andere honden en mensen. De ondernemer behoudt zich het recht voor om honden op voorhand te weigeren indien zij van mening is dat deze hond(en) een gevaar kunnen vormen voor anderen, honden die onder haar hoede zijn gesteld, of personen.

3.2a De ondernemer behoudt zich eveneens het recht voor om honden (tijdelijk) niet te accepteren indien zij redelijke vermoedens heeft, of blijkt dat de hond(en) een besmettelijke ziekte heeft.

3.2b De ondernemer behoudt zich het recht om honden (tijdelijk) niet te accepteren.

3.3 De ondernemer heeft het recht om de hond(en) los te laten lopen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

3.4 De consument dient tijdens de opvangservice telefonisch bereikbaar te zijn.

3.5 De consument moet uiterlijk bij aanvang van het verblijf van de hond(en) aan de ondernemer alle informatie verstrekken die van belang is voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van de hond.

Artikel 4 – Prijs en prijswijziging

4.1 De ondernemer behoudt zich ten alle tijde het recht voor om de algemene voorwaarden en prijsopgaven aan te passen.

4.2 Betalingsvoorwaarden: we werken met een vooraf betalen systeem. Hierover vertellen wij meer na de aanmelding.

4.3 Geen terugvordering bij niet-gebruik: als de hond niet aanwezig is op de dag dat hij/zij is aangemeld, is er geen mogelijkheid om het vooraf betaalde bedrag terug te krijgen.

4.4 oh MY dog Rotterdam zal op officiële vrije dagen gesloten zijn, tenzij anders is vermeld. Bovendien behoudt de ondernemer het recht om te sluiten in geval van een weerwaarschuwing, extreme gladheid of levensbedreigende omstandigheden.

4.5 Indien de consument een dienst heeft gepland op een officiële vrije dag of tijdens een weerwaarschuwing, extreme gladheid of levensbreigende omstandigheden en deze dienst niet kan plaatsvinden, is er geen mogelijkheid tot terugvordering van de betaling. De consument kan echter schriftelijk verzoeken om dezelfde dienst op een andere dag binnen dezelfde maand in te plannen, voor zover dit mogelijk is.

4.6 oh MY dog Rotterdam behoudt zich het recht om de geleverde diensten en de lopende abonnementen tijdelijk op pauze te zetten in geval van een wijziging of annulering van de locatie, totdat er een nieuwe locatie beschikbaar is. De ondernemer zal de consument hiervan schriftelijk op de hoogte brengen, uiterlijk één maand voor de geplande pauze. 

4.7 Bij het stopzeggen of pauzeren van een abonnement uit eigen beweging van de consument komt de consument opnieuw op onze wachtlijst terecht voor een beschikbare plek.

4.8 Het annuleren of wijzigen van de geboekte dienst kan tot 24 uur van tevoren. Boekingen die later worden gewijzigd of geannuleerd worden niet terugbetaald.

Artikel 5 – Aansprakelijkheid

5.1 In principe blijft de consument verantwoordelijk voor het gedrag van zijn/haar hond(en) en eventuele schade die door zijn/haar hond wordt veroorzaakt, zelfs als de hond onder toezicht staat van medewerkers van oh MY dog Rotterdam. De consument moet zelf een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP-verzekering) hebben en blijft ten alle tijde aansprakelijk voor de acties van de hond, zowel voor, tijdens als na het verblijft bij oh MY dog Rotterdam. 

5.2 De ondernemer is alleen aansprakelijk jegens de consument voor schade die voortvloeit uit een fout die kan worden toegerekend aan oh MY dog Rotterdam zelf of haar medewerkers.

5.3 Als de ondernemer aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade die de consument lijdt als gevolg van een niet-nakoming van haar verplichtingen uit de overeenkomst, blijft de schadevergoeding beperkt tot de waarde van de (toekomstige) afgenomen diensten, met een maximum van €200,00.

5.4 In geval van onverwachte omstandigheden zal de ondernemer de consument of de door de consument aangewezen contactpersoon zo snel mogelijk op de hoogte stellen.

5.5 De consument is aansprakelijk jegens de ondernemer voor schade veroorzaakt door ongepast of afwijkend gedrag van de gasthond.

5.6 De ondernemer is niet aansprakelijk jegens de consument voor schade aan persoonlijke eigendommen achtergelaten in de dagopvang.

5.7 De consument verplicht zich de ondernemer te vrijwaren tegen alle schadeclaims en rechtsvorderingen van derden en dient op verzoek van de dagopvang te voldoen aan verzoeken tot vrijwaring in verband met de overeenkomst.

Artikel 6 – Gezondheid

6.1 De consument zorgt voor de in de sector vereiste vaccinaties van de gasthond.

6.2 De consument zorgt voor preventieve behandelingen tegen vlooien, teken en wormen bij de gasthond.

6.3 Loopse teven mogen 3 weken niet op het terrein komen. Indien de consument een dienst had geplant in deze periode, en deze dienst niet kan plaatsvinden, is er geen mogelijkheid tot terugvordering van de betaling.

6.4 Zieke honden mogen niet op het terrein komen. Bij ziekte kan de afgesproken dienst tot 24 uur van tevoren geannuleerd worden. Bij op tijd afmelden kan de consument schriftelijk verzoeken om dezelfde dienst op een andere dag binnen dezelfde maand in te plannen, voor zover dit mogelijk is. 

6.5 Bij noodzakelijke directe medische zorg wordt (indien mogelijk na contact met de consument) de dierenarts ingeschakeld. Kosten hiervan zijn voor rekening van de consument.

Artikel 7- Privacy

oh MY dog Rotterdam vindt jouw privacy erg belangrijk en zullen dan ook zorgvuldig omgaan met jouw persoonlijke informatie. Een uitgebreidere omschrijving kun je lezen in ons Privacybeleid. 

Alle gegevens die verzameld worden via je telefoon, aanmeldformulieren en andere manieren worden vrijwillig verkregen. 

De verzamelde gegevens zullen gebruikt worden om onze consumenten te contacteren over:

  • Jouw intake/afspraak
  • Praktische wijzigingen zoals aangepaste openingstijden, sluitingen of verhuizingen
  • Eventuele acties/aanbiedingen

De verzamelde gegevens worden opgeslagen in een beveiligd relatiebeheersysteem. Jouw gegevens zullen op geen enkele manier beschikbaar worden gesteld aan derden. 

Als je geen mail meer van oh MY dog Rotterdam wil ontvangen kun je je altijd afmelden via de mail. We zullen je gegevens dan uit onze bestanden verwijderen.

oh MY dog Rotterdam houdt zich het recht voor deze algemene voorwaarden aan te passen. Deze pagina is voor het laatst aangepast op 02-05-2024.